Over Wim

Onder leiding van Wim – kickbokstrainer – leer je de fijne kneepjes van het kickboksen.

De trainingen worden afgewisseld met CrossFit en Bootcamp oefeningen !

De voordelen van de Kickboks Fit training:
-Trainen in de buitenlucht
-Verbetering van je hart- en longfunctie
-Ultieme verbranding van calorieën
-Bevordering van coördinatie, explosiviteit en souplesse
-Het vergroot je zelfvertrouwen en weerbaarheid
-100 % veilig
-leuke gevarieerde training

* Personal training voor snel resultaat: 1 op 1 werken aan kick/bokstechniek, conditie, kracht, shaping & toning, etc.
* Groepstraining: lekker een uur er tegenaan met je vrienden, of sluit aan bij een open groepstraining.
* HIIT:Ultra intensieve training: 30 minuten non stop trappen, stoten, interval-, cardio- en kracht-training

Alle trainingen worden aangepast aan jouw persoonlijke wensen en doelen. De nadruk kan liggen op kickboksen, crossfit of bootcamp oefeningen. We vinden samen de perfecte combinatie, op jouw lijf geschreven !

Kickboks Fit training, ” Daar kan geen bootcamp tegen op!

Achtergrond

Al meer dan 25 jaar actieve vechtsport ervaring.
Geen bla bla, lijsten met diploma’s of certificaten met mooie namen, maar een nuchtere trainer die zegt hoe het is.
Oprecht betrokken met je doelen en wensen. Een personal trainer die je goed aanvoelt en met veel praktijkervaring.

Geïnspireerd in de jaren 70, door de hit televisie serie “Kung Fu” met David Carradine (Kill Bill) in de hoofdrol,
ben ik als 7 jarige begonnen met Judo. Vanaf mijn 14e ben ik gaan kickboksen, daarnaast ook in de volgende disciplines getraind: Fitness, Jiu Jitsu, Kempo, Aikido, Thai boksen, Kyokushin en Wado ryu karate.

Waarom ben ik personal trainer geworden?
Ik ontdekte mijn passie voor trainingen geven toen ik vrijwilligerswerk deed in een buurthuis,
waar ik een kickboks lesprogramma opgezet heb voor de basisschoolkinderen.

Als logisch gevolg ging ik ook volwassenen training geven:
Mijn passie en hobby werden mijn beroep: Kickboks fit training!

Specialiteit

De Kickboks Fit´s HIIT trainingsmethode

Het principe is eigenlijk heel simpel:
Je lichaam moet meer energie verbranden dan dat het binnen krijgt.
HIIT kan je helpen bij het verhogen van je energieverbranding.

  1. Het is super efficiënt
    In 30 minuten met superintensieve workouts en weinig rusttijd geef jij je vetverbranding al een enorme kick.
  2. Het is een combi van cardio-en krachttraining
    De workout bestaat uit zowel kracht- als cardio-oefeningen. Je slaat twee vliegen in één klap.
  3. Snelle vetverbranding
    De hartslag verhogende cardio-oefeningen zorgen voor snelle vetverbranding die zelfs uren na de training nog steeds doorgaat.
  4. Sterke ‘core’
    Je “kern” is meer dan alleen je buikspieren. Maar liefs 29 spieren(!) vormen de menselijke “core”. HIIT trainingen spreken al die spieren aan. Hatsa!
  5. Flexibel als een elastiek
    Door de HIIT-oefeningen worden je flexibiliteit, balans, lichaamscontrole en je houding ook verbeterd.

Theorie:
Met lange cardiosessies van meer dan een uur spreek je voornamelijk de vetreserves aan.
Als de inspanning zwaarder worden dan verschuift de primaire energiebron van vetten naar glucose.
Nu zal je denken dat lange sessies op een fiets of crosstrainer toch het meest effectief zijn voor de vetverbranding.

Uit onderzoek blijkt echter dat een training op een hoge intensiteit effectiever is voor de vetverbranding, als je periodes van zware en lichte inspanning afwisselt

De reden hiervoor is dat de naverbranding van een HIIT training velen malen hoger is dan een training op lage intensiteit.
Na een aantal dagen is er in totaal meer vet verband met de HIIT methode in vergelijking met de langdurige cardiosessies. Verder zorgt een HIIT training voor een verhoogde verbranding van de vetcellen.
Daarnaast activeert een HIIT-training beide soorten spierweefsels: Type 1 en type 2 spierweefsel.
Hiermee train je tegelijk je uithoudingsvermogen en je kracht!

Dus gewicht verliezen, fitter, sterker en gezonder worden : HIIT is the way to go !