Over Petra

Wekelijks geef ik verschillende sportlessen aan hele diverse groepen, van moeders met baby’s tot 90-jarigen en alles daartussen. Ik geef onder andere bootcamplessen, een uur vol energie, verschillende oefeningen; heerlijk uitdagend. Daarnaast verzorg ik technieklessen voor het hardlopen en lessen Baby&Fit; groepslessen voor mama’s met hun baby; een pittige en vrolijke les, die nooit hetzelfde is! En in de zomer geef ik SUP Bootcamp. Een workout op het water, met het mooiste uitzicht over Nijmegen bij een ondergaande zon! Naast de sportlessen geef ik ook herstel-/ ontspanningsmassages.

Achtergrond

Al van kinds af aan ben ik aan het sporten. Mijn eerste herinnering is de 1 kilometer trimloop in Bemmel, waar ik samen met mijn vader Bram naar toe ging. Vol trots met een grote medaille naar huis! En zo we hebben samen heel wat uren gesport. Als we na een rondje rennen in het bos, weer richting huis liepen, zei Bram vaak: ‘Peet, dan pakken we nog even rechts dit paadje en gaan we met een omweggetje naar huis’ of ‘Peet, dan gaan we met een extra lusje weer naar huis toe’.

In de loop der jaren is het sporten van een wekelijkse bezigheid naar een levensstijl uitgegroeid. Dat gaat vanzelf als je traint voor triatlons en ultraruns. Na jaren in loondienst gewerkt te hebben, besloot ik de kantoor-hakken in te ruilen voor fulltime sportschoenen. Want door het overlijden van mijn vader Bram, zag ik in dat het leven kort kan zijn. Dat je moet doen waar je gelukkig van wordt, in mijn geval sporten.

Toen ik mijn bedrijf ging oprichten, moest ik een bedrijfsnaam verzinnen. En de ‘extra lusjes’ van mijn vader Bram heb ik vertaald naar Do The Extra Mile.

Specialiteit

Mijn missie is om jou te motiveren en enthousiast te maken en te houden om te sporten. Door middel van de lessen en begeleiding wil ik jou uitdagingen bieden en een voldaan gevoel geven na het sporten. Het mag best pittig zijn, maar heb er vooral ook lol in! Dat je net dat beetje extra geeft, jezelf laat verbazen, en je trots kunt zijn op jezelf. Dat je het sporten niet (meer) ziet als een verplichting, maar iets waar je naar uitkijkt, gewoon lekker buiten spelen.

Diploma's
  • Bootcamptrainer
  • Hardlooptrainer
  • Fitness-trainer B
  • Wellness-/ontspanningsmassage
  • Baby-Bootcamp



Bootcamp

Bootcamp is een actieve full body workout voor ieder sportniveau. Deze training bestaat uit verschillende oefeningen om je uithoudingsvermogen en kracht te verbeteren. De ideale workout waarbij je met plezier je fit en energiek gaat voelen. De natuur is onze trainingsomgeving; ervaar hoe uitdagend parkbankjes, stoepranden, boomstammen en trappen kunnen zijn. Maar ook burpees, kettlebelts, opdrukken en touwen worden ingezet om jou een afwisselende training te geven

Baby&Fit

Baby&Fit; samen sporten met je baby! Wil je weer actiever gaan bewegen ná je bevalling? Maar heb je als kersverse mama het gevoel dat je daar geen tijd voor hebt? Denk dan eens aan Baby&Fit; samen sporten met je baby!

Baby&Fit Oosterhout les

De groepsles is erop gericht om weer back in shape te komen na de bevalling; om weer conditie op te bouwen. Conditie-,kracht- en spierverstevigende oefeningen komen tijdens de les aan bod. Zoals lunges, squats, joggen en situps. Oefeningen op muziek maar ook in circuit-vorm. Tijdens het eerste deel van de lessen wordt de baby in een draagzak gedragen. En zorgt voor jou tijdens de oefeningen voor extra gewicht. Maar er zijn ook oefeningen op de mat met je baby ‘naast je’ of ‘op je’. Tijdens de les maken we regelmatig gebruik van kleine matrialen zoals elastieken, gewichtjes en ballen. We doen daarnaast oefeningen die speciaal gericht zijn op de kleine; om de motoriek te stimuleren; dan hebben jullie mama’s even een adempauze.

Techniektraining Hardlopen

Extra aandacht voor je loophouding en techniek tijdens het hardlopen. Dit zorgt ervoor dat je efficiënter gaat hardlopen. Dus minder kans op blessures, een betere houding en waarschijnlijk een persoonlijk record! Tijdens de training wordt er onder andere gekeken naar je loophouding, rompstabiliteit, actieve afzet en kniehef. Er is aandacht voor de warming-up, cooling-down en ondersteunende krachtoefeningen. Ruim een uur lang korte loopstukjes met veel oefeningen. En na deze training kun je zelf met de oefeningen aan de slag tijdens het hardlopen. Of je nu net begint met rennen of al een halve marathon in de benen hebt, deze training is een goede aanvulling bij het hardlopen.

Persoonlijk hardloopschema

Wil je met hardlopen beginnen of trainen voor een halve marathon, een persoonlijk trainingsschema is de eerste stap. Eventueel in combinatie met een persoonlijke (techniek) training. Deze trainingsschema’s worden afgestemd op jouw wensen en doelstellingen, je trainingsverleden en je beschikbare tijd. Op deze manier is het op maat gemaakt. Duur, interval, sprintjes, en/of onverhard, de trainingen zijn afwisselend! De schema’s kunnen we voor elke termijn en of doel afstemmen. Deze ontvang je per post of per email. We houden regelmatig contact over de voortgang. Mocht je tussentijds een aanpassing willen, omdat je minder tijd kunt vrijmaken of omdat de situatie dit vereist, geen probleem. Zo blijft het schema up-to-date, en kun jij je blijven richten op het hardlopen.

Herstelmassage

Back on track;

deze massage duurt een half uur. Hierbij worden je rug, nek en schouders gemasseerd. Even een moment voor jezelf om weer op te laden maar ook aan te raden als verlichting bij rug en/of schouderklachten. (kosten €30,-)

Re-legs;

deze massage duurt een half uur. Hierbij worden je achterkant benen en voeten gemasseerd. Een fijne massage na een sportieve inspanning, als je benen wat extra aandacht verdienen. (kosten € 30,-)

Oplaadpunt 6.0;

deze massage duurt 60 minuten. Hierbij word de gehele achterzijde van het lichaam gemasseerd; je rug, nek, schouders, armen, achterkant benen en voeten gemasseerd. Een volledige herstel en relax massage voor als je lichaam vermoeid is en je hoofd vol zit. Maar ook na een sportieve prestatie voor een optimaal herstel van het lichaam. (kosten €55,-)